مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

مرکز بازاریابان

این سایت متعلق به حرفه ای های بازاریابی می باشد.

آیا شما آبشار آب پری آغاز کردید?

پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۵۱ ب.ظ

 

رامسر از قوم های دیلم ،و10 ناحیه (لتر ،گالش محله ،انگامرد ،مارکوه چالکرود و دینارود جودا هنجان ،جواهرده و …) تشکیل شد. این کاروانسرا که از بناهای دوره صفوی به شمار می رود احتمالا به دستور تی تی خانم در این ناحیه ساخته شده است. ناحیه دودانگه هزارجریب شامل نرم آب ، بندرج ، فریم (پریم) ، بنافت ، پشتکوه است. دراین تکه از بهشت زیبای ایران، امکان تفریح و گردش و دیدنی های مختلفی فراهم شده است از جمله برای گردشگرانی که علاقه به دیدن طبیعت دارند می توانند با قدم زدن در مسیر جنگل الیمستان و استفاده از آب و هوای خنک و فضای دیدنی این جنگل نهایت استفاده را ببرند. بعد از دیدن و لذت بردن از طبیعت فوق العاده زیبای سد لفور پیشنهاد میکنیم به مناطق اطراف هم سری بزنید؛ زیرا که این منطقه، سرشار از شگفتی و زیبایی است. سد لار یکی از سدهای خاکی تأمین کننده آب آشامیدنی حوالی تهران و تأمینکننده آب مورد نیاز آبیاریهای کشاورزی منطقه است. سد لار بر روی رودخانه لار واقع شده و سد هراز در پایین دست آن بر روی رودخانه هراز و در فاصله 20 کیلومتری شهر آمل در استان مازندران قرار دارد. سرشاخه اصلی آن رود لار میباشد که با پیوستن شاخههای آب چهل پره، سیاه پلاس، الرم و ولیچای از پلور عبور میکند. در مسیر کوهنوردی زمانی که کمی از روستا دور شوید و از میان درختان و جنگل عبور کنید به مقبره امامزاده قاسم خواهید رسید. در ادامه به برخی از آداب و رسوم رایج مردم در این منطقه می پردازیم تا با سنت ها و آداب و رسوم آنها بیشتر آشنا شوید.

پیست اسکی در دبی،سرما در گرما! این شهر با تاریخچه بی نظیری که دارد، از جاذبه های گردشگری گرفته تا اماکن تاریخی و طبیعت سرسبزی که دارد، بازدید از آن، روحی دوباره را به جسم آدمی برمی گرداند. بهدلیل رنگ کبودی که دریاچه گل رامیان دارد، به آن «کبود استخر» نیز گفته میشود که این نام در منابع عصر صفوی و قاجار آمده است. علاوه بر زیباییهای خیره کننده و پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فردی که در جنگل نور شمال وجود دارد، به شهرهای دیگری مثل رستمرود، محمودآباد و آمل نزدیک است و به راحتی میتوانید سایر جاهای دیدنی نور و شمال را ببینید یا به سراغ دیگر مکانهای تفریحی نور بروید. با اینکه این شهر مساحت بزرگی ندارد اما توریستان و طبیعتگردان متعددی را به سمت خود جذب می کند. آبشار لونک در دل جنگلی پوشیده از درختان راش و ممرز آ افرا و توسکا سقوط را به گونه ای دیگر و متفاوت با افول معنا می کند و به زیباترین شکل ممکن نشان می دهد . آبشار آب پری بر روی سنگ های ریز و درشتی به جریان می افتد و منظره زیبایی را بوجود می آورد. با توجه به اینکه حدود هشتاد سال از عمر این پل میگذرد نگرانیهایی پیرامون فرسودگی آن وجود داشت که طی قراردادی با دانشگاه صنعتی شریف بر روی این پل سنسورهای نصب شد تا در صورت بروز هرگونه مشکل هشدار داده شود و اقدامات اساسی برای بازسازی آن انجام شود. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در ادامه مسیر جنگل، بهتر است جعبه کمک های اولیه، کفش و لباس مناسب و آب و غذای کافی را به همراه داشته باشید. همچنین اگر مسیر خود را ادامه دهید، بعد از کمتر از دو ساعت به منطقه کوهستانی و قلهٔ امامزاده قاسم میرسید. این مسیر حدود ۴۴ کیلومتر بوده و می توانید این مسافت را در مدت زمانی کمتر از ۱ ساعت طی نمایید.

این منطقه از شهر آمل می تواند مکان بسیار خوبی برای پیک نیک و گذراندن زمان صبحانه و یا ناهار بجای استفاده از رستوران های بین راهی باشد که قطعا خاطره به یاد ماندنی تری را خواهد داشت. در مسیر این جنگل، می توانید قله ای با ارتفاعی حدود 2510 متر را مشاهده کنید که این قله هم یکی از مکان های گردشگری برای علاقمندان به کوهنوردی محسوب می شود. ارتفاع قله 2510 متر است. آبشار گزو با ارتفاع تقریبی ۷۰ متر در جنگلهای سرسبز و زیبای لفور و در کنار امامزادهای معروف به «سه بزرگوار گزو» قرار دارد. آیا در طبیعت سرسبز و زیبای روستا جنگلنوردی کردید؟ اما بخش تاریخی و رویایی این جنگل را می توان به عقیده بومیان این منطقه نسبت داد، به این خاطر که اگر شما بعد از دیدن جنگل الیمستان، مسیر کوهنوردی به قله انتخاب کردید در نزدیکی قله می توانید چاله هایی را مشاهده کنید که عمق آن ها معمولا به 10 تا 11 متر نیز می رسد. اگر در راه رفتن و صعود به قله هستید در مسیری که هنوز به قله نرسیدید حفره هایی عظیم به عمق 10 متر دیده می شوند. هر کدام از این مسیر ها به جاده ای فرعی با تابلوهای امام زاده لهاش و یا امام زاده قاسم منتهی می شود، که سپس راهی مسیری می شوید که پس از طی کردن مقدار اندکی از آن به دو راهی خواهید رسید که باید مسیر سمت چپ را برای ادامه سفر انتخاب کنید. عکاسی از این منطقه و کوهنوردی و بازدید از امام زاده قاسم که در ابتدای این مسیر قرار گرفته است و هم چنین دوچرخه سواری در دل طبیعت جنگل الیمستان و سایر تفریحات دیگر مثل دیدن اسب هایی که در مراتع و دشت هایی که در این منطقه هستند قطعا خالی از لطف نیست و تجربه بی نظیری از سفر به شمال ایران را در پی خواهد داشت.

در سفر به ماسوله گیلان طوری برنامهریزی کنید که حداقل یک شب در این شهر اقامت داشته باشید؛ زیرا پیادهروی شبانه و تجربه قدم زدن در صبحگاه مهآلود ماسوله بهقدری فوقالعاده است که نباید به سادگی از آن غافل شوید. همین جا در یک جاده فرعی تابلویی به نام امامزاده لهاش به چشم میخورد که باید وارد این مسیر شوید. برای دسترسی به مسیر جنگل الیمستان از تهران باید از سمت جاده هزار حرکت کنید. این املاک برای شما ویلاهای ویژه را معرفی می نماید که برای اقامت در نزدیکی آمل می توانید بسیار عالی باشد. در این روستا صنایع دستی و خوراکی ها و لبنیات محلی وجود دارد که می توانید خوراکی های محلی و سوغاتی را از آن جا خرید نمایید. اما برای دیدن جنگل الیمستان باید از روستای لهاش که در منطقه ای کوهستانی واقع شده است عبور کنید، سپس در انتهای این روستا و در هنگام رسیدن به بخش محلی الیمستان می توانید جنگل زیبای الیمستان را ببینید. روستای زیبای جواهرده در کنار تاریخ کهن و مناطق بکر طبیعی خود، آیین و سنن باستانی بسیاری دارد و مردم این خطه دوستداشتنی با استفاده از تقویم گالشی یا گیلکی هر ساله آیینهای ریشهدار بسیاری را جشن میگیرند.

مسجد آدینه توسط یکی از بزرگان جواهرده به نام "شل شریف" ۷۰۰ سال پیش ساخته شده و مراسماتی از قبیل جشن های مذهبی و سنتی گلکاری دیوارهای مسجد آدینه که به "دزگا مزگتی" معروف است، در این مسجد برگزار می شوند. از هتلهای چند ستاره گرفته تا خانههای روستایی سنتی و آپارتمانهای مبله و سوییتهای ارزان قیمت یا ویلاهای لوکس همه از گزینههای روی میز برای شما هستند. دشتی که ییلاق الیمستان در آن قرار داشته و تابستانهای خنکش جان میدهد برای کمپینگ و شبمانی در دل طبیعت و لذت بردن از مناظری که تا چشم کار میکند، زمینش سبز است و آسمانش آبی فیروزهای! ازدحام گردشگران در فصل پاییز کمتر میشود و میتوانید از طبیعیت زیبای رنگارنگ پاییز در محیطی دنج و خلوت لذت ببرید. پرداختیم ودر نهایت ظهر یکشنبه پس از صرف نهار در بابلسر از جاده زیبای توسکستان به سمت نیشابور راهی شدیم ساعت 23:30 با رسیدن به نیشابور برنامه به پایان رسید . شما با ادامه مسیر خود در آزاد راه تهران - شمال به امتداد جاده چالوس خواهید رسید که در حدود 139 کیلومتر فاصله تهران تا چالوس می باشد. شما برای لذت بردن از محیط اطراف خود نیاز به این لوازم قید شده دارید مثلاً در کنار ساحل یک صندلی مسافرتی نشستن شما را متفاوت و راحت تر می کند . نکته ی جالب تر آن است که این جنگل فاصله ی بسیار کمی از دریا حدود ۱۰ کیلومتر دارد در نتیجه در ارتفاعات دالخانی که قرار بگیرید، چشم اندازی بی نظیر از دریا خواهید داشت.

که در فصل پاییز با ریزش برگ های درختان منظره جذاب و رنگارنگی را خواهد داشت که قطعا زمان مناسبی برای افرادی است که علاقمند به عکاسی از طبعیت هستند. در هنگام پیک نیک و کمپ حتما کیسه هایی برای قرار دادن زباله همراه خود داشته باشید و در نهایت زباله ها را با خود بازگردانید و در طبیعت رها نکنید. با فرارسیدن زمستان و سفیدپوش شدن منطقه، زیبایی پل ورسک دوچندان میشود؛ بهطوری که هر بینندهای را مبهوت عظمت و شکوه خود میکند. داخل این غار چشمهای جوشان وجود دارد که زیباییهای غار را دوچندان کرده است. غار الیمستان با طولی در حدود 150 متر، یکی از معدود غارهای طبیعی استان مازندران بهشمار میآید. ساعت ٥:٤٥ صبح روز جمعه ١٠ مهرماه ٩٣با جمعی ١٣نفره از دوستان همنورد با خودروهای شخصی سه تن از دوستان بزرگوار گروه حرکت را آغاز کردیم صبحانه را ساعت 8:30درمسجای بین راهی بعد از سبزوارصرف کردیم و پس از عبور از شاهرود و دامغان از جاده چشمه علی به سمت ساری و ساعت ١٤:٤٥به آمل رسیدیم و پس از استراحتی کوتاه به انتظار جناب آقای فلاح راهنمای محلی که از طرف رئیس محترم هیأت کوهنوردی آمل معرفی شده بودند نشستیم پس از پیوستن ایشان ساعت15:30 به سمت روستای الیمستان که مقصد اصلی ما بود راهی شدیم بارندگی و ترافیک سنگین جاده هزار باعث شد که مسیر ٣٥کیلومتری تا ابتدای فرعی امام زاده لهاش حدود ٢ساعت طول بکشد که با همنوایی استاد شجریان وسرگرمیهای دیگر، ترافیک هم به ما خوش گذشت ! برای دسترسی به جنگجل دالخانی از مسیر اول، می بایست وارد بلوار اصلی شهر یا همان بلوار امام خمینی شوید.

در این متن همچنین اشاره خواهیم کرد که جنگل الیمستان کجاست، چه زمانی بهترین وقت برای سفر است و کجا میتوانیم در این سفر اقامت کنیم. از جمله مهمترین این آثار میتوان به تپه باستانی قلعهکش و آتشکده الیمستان اشاره کرد. برای رسیدن به قله ابتدا باید از منطقه مسکونی روستا عبور کرد که به دلیل مسائل عرفی! در روستای الیمستان به دلیل نزدیک بودن به جنگل و دشت اطراف، اسب های بسیاری خواهید دید که می تواند یکی از سوژه های زیبا برای عکاسی شما باشد. درختان بلند و سر به فلک کشیده و طبیعت بکر و زیبا باعث شده که به محیطی تحسین برانگیز تبدیل شود. می توانید در این جنگل مه آلود و دیدنی، درختان سربه فلک کشیده را با لذت تماشا کنید. بهتر است در هنگام رفتن به جنگل یک همراه در کنار خود داشته باشید خصوصا زمانی که هوا مه آلود می شود ممکن است در جنگل گم شوید. از روز گذشته تاکنون در برخی از نقاط کوهستانی نکا برف تا ارتفاع 30 سانتیمتری را شاهد بودیم که با کاهش دما و سردتر شدن هوا بارش برف شدت گرفته و امکان بیشتر شدن ارتفاع برف در مناطق کوهستانی وجود دارد. در فصل تابستون اما وضعیت هوا ثبات بیشتری داره. این پارکهای جنگلی در فصول مختلف سال به ویژه تابستان که همه جا گرم است، پذیرای مسافر هستند و آب و هوای دلچسب و خنک را به آنها هدیه میدهند. میزان آب آبشار لونک در فصول مختلف سال متفاوت است؛ اما اگر قصد دیدن یک آبشار پرآب را دارید فصل بهار و پاییز را برای تماشای آبشار لونک انتخاب کنید. از جمله بخش های مختلف این جنگل، می توان به روستای کوهستانی الیمستان و قله ای که در مسیر این جنگل واقع شده است، اشاره کرد که انتخاب مناسبی برای کوهنوردان و بازدید تور های گردشگری است.

در میان جاذبه های توریستی شمال ایران، باید به جنگل الیمستان به عنوان یکی از مکان های پرطرفدار اشاره کنیم. چمنزار بیده پشت یکی از طبیعتهای زیبا در این ییلاق است. این جنگل زیبا در کیلومتر ۲۰ جاده هراز از سمت آمل قرار دارد. جاده فرعی جنگلی و پرپیچ و خم و باریک با شیب نسبتا تند خود مارا به سمت روستای الیمستان درارتفاع ۱۷۰۰متری هدایت میکند.. بعد از گذر از روستا بخش جنگلی آغاز میشود ک پیمایش آن حدود۱,۵ساعت بطول می انجامد، با افزایش ارتفاع رفته رفته تراکم درختان کمتر شده و پوشش گیاهی قله تقریبا ناچیز است.. در واقع باید بگوییم یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال در زمستان و تابستان، این جنگل رویایی است. پل معلق یکی از بهترین مکان های دیدنی رامسر است که برای رسیدن به آن و استفاده از، زیپ لاین باید سوار تله کابین رامسر شوید و پس از پیاده شدن در ایستگاه بام، خود را به مجموعه پارک جنگلی هزارپه برسانید. حمام کردن در جنگل یکی از اصطلاحات ژاپنی است که سالها به عنوان فرایند ذهنی برای به آرامش رسیدن استفاده میشود. یکی از مهمترین خطرات زیستمحیطی جنگل گلستان را میتوان وجود جاده و حجم بالای تردد در آن دانست. در هر صورت این جاده برای خودروهای ایرانی زیاد مناسب نیست و شاید دچار آسیب شوید، بعد از جایی که برای پارک ماشین ها استفاده می شود هم باید ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید تا به آبشار زیبا برسید. در این جا قله دماوند نیز برای شما خود نمایی می کند و منظره ای تکرار نشدنی را ایجاد می کند. بازدید و دیدن از این مسیرفرصتی است که خستگی مشغله های روزمره زندگی را بطور کامل از تن بیرون کند. که البته بخاطر منطقه جغرافیایی که در آن قرار گرفته است و نزدیکی با بخش هایی مثل رود هراز و هم چنین دامنه های کوه البرز در اغلب روز های سال آب و هوای بسیار دلپذیر و منظره جذابی را دارد.

از پوشش گیاهی آن که بگذریم، آب و هوای دلپذیر و بسیار مطلوب این منطقه را نمی شود نادیده گرفت، که بدون شک سفر به این منطقه برای کسانی که مدت زمان زیادی را در شهر های پرجمعیت و با هوای نسبتا آلوده سپری کرده اند، فرصت بی نظیری برای تنفس هوای پاک و جان دوباره بخشیدن به روح و جسم است. در نزدیکی این پل، هتل شهرداری آمل، پارک ها و فضاهای سبزی متعددی برای استراحت وجود دارد. نانوایی ها به دلیل نبود گاز و برق امکان فعالیت ندارند و تعطیل شده اند . او هزار بار که به عقب برگردد باز به عنوان همیار در پارک ملی گلستان فعالیت میکند، حضور او و سایر همیاران در کنار محیطبانان باعث شده افزایش قابل توجه حیاتوحش را داشته باشند و بتوانند کارنامه موفقی را از خود به جای بگذارند. جاده گیسوم تونلی جنگلی را با نسیم خنک کوهستان های تالش در هم آمیخته تا تن و جان هر رهگذری را آرامش ببخشد و روحش را آسایش دهد. گاهی یک جاده آنقدر زیبا و شگفت انگیز است که می تواند جای چندین و چند مقصد را به تنهایی پر کند. پس در واقع می توان گفت مسیری شگفت انگیز برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر خواهد بود.

سفر به آبشار رنگو بدون شک نمونه خوبی است و قطعا شما را با مسیر جنگلی زیبای خود شگفت زده خواهد کرد. زمانی که در جنگل باشید می توانید قله زیبای دماوند را نیز ببینید. پس از رسیدن به روستا باید حدود 2 کیلومتر را در جادههای خاکی و منظرههای روستایی اطراف طی کنید تا به رودخانهای برسید. از اینجا ۳ کیلومتر مسیر خاکی در پیش دارید تا به جنگل از سمت امامزاده قاسم برسید. حالا بعد از عبور از این روستا و با طی کردن مسافتی حدود 5 کیلومتر که مسیر خاکی و بدون آسفالت است به بخش محلی و روستای الیمستان خواهید رسید که می توانید از این جا به بعد خود را برای دیدن طبیعت این جنگل بکر آماده کنید. طبیعت گردانی که تا به حال این قسمت از اسالم و خلخال را ندیده اند، برای رویارویی با یکی از شاهکارهای دست طبیعت اردبیل آماده باشند. گفته می شود درایران باستان، ساختمانهای برج مانندی به نام «میل» یا «منار» را می ساختند که برای راهنمایی مسافران در کنار راهها و جادهها مورد استفاده قرار می گرفته است. که سالانه گردشگران و مسافران زیادی برای دیدن این منطقه از استان مازندران سفر می کنند. علاوه بر موارد فوق منطقه سوادکوه به خاطر برخورداری از ارتفاعات مختلف مورد توجه علاقهمندان به ورزش کوهنوردی است. اکثر مردم محلی و گردشگران این شهر را با پارک های جنگلی مختلف می شناسند. سفری که در آن از جنگلهای انبوه، قدم در دشتهای سرسبز و وسیع خواهید گذاشت و اگر بهار به آنجا بروید، عطر گیاهان مختلف شما را مست خواهند کرد. توضیح انکه بعد از دوره دوم تقنینیه که دخالت بیگانگان را انتخابات ایران دوبشدت گذاشت معمول آن بود که متولیهای مجلس یعنی آن نمایندگانی که مجری سیاست بیگانگان میشدند خانه وکلای تازه وارد رفته وبعد ازتبریک وتهنیت سؤال میکردند که صاحب خانه برای دوره بعد هم داوطلب نمایندگی هست یانیست البته صاحب خانه ولو درتحت لفافه هم بود ازداوطلبی امتناع نمیکرد ومتولیان هم میگفتند اهل محل غیراز شما کسی را ندارند وچون شما نمیتوانید شخصاً برای خود کار بکیند اینکار بعهده ما که شما را باز برای دوره بعد انتخاب کنند ما هم ازشما تقاضائی داریم اگردرجریان این دوره نیازمند بدو سه رأی شدیم ازما مضایقه نکنید ومارابکمک خود امیدوار نمایید واین دوسه رأی وقتی تقاضا میشد که قضیه سیاسی بزرگی درپیش بیاید.

این منطقه با طبیعت تمامعیارش، سفر تکرارنشدنی پیشروی شما خواهد گذاشت. شما تا شمال نمیروید که فقط این قلعه را ببینید. پارکهای طبیعی متعدد چون منطقه حفاظت بلس کوه، جنگلهای معروف دو هزار و سه هزار و دشت دریاسر، تنها بخشی از دیدنیهای این شهرستان زیبا را تشکیل میدهند. هنگامی که در طبیعت چلاو قرار بگیرید و به منظره اطراف خود نگاهی بیاندازید، به قدرت خدا پی خواهید برد و با خود فکر می کنید که برای خلق چنین طبیعت زیبا و بی نظیری چقدر زمان صرف نموده است. برای رسیدن به این دریاچه از مسیری جنگلی عبور میکنید و به روستای توشن را در دامنه کوه میرسید. ساعت 15 با رسیدن به آمل از اقای فلاح خداخافظی کردیم وبه سمت ساحل بابلسر راهی شدیم ادامه برنامه را به تفریح در ساحل بابلسر ، قایق سواری و جت اسکی و.. از جاذبه های گردشگری مازندران زیبایی و جذابیت این روستا که به چشم می خورد، شاهد بازمانده های تاریخی یا معماری کهن در این نقطه هستیم که شکوه و عظمت این معماری را به رو می کشاند. عبور از مسیرهایی با چشماندازهای خیرهکننده ما را به آبشار حیرتانگیز لونک میرساند که با رسیدن به آن اندکی خستگی از تن بدر میکنیم و دامنه گردی در منطقه بشکافته سنگ را ادامه میدهیم. این جنگل رویایی در جوار روستایی به همین نام است و در زمان سفر میتوانید آدرس آن را از مردم محلی هم بگیرید. اگر می خواهید در جنگل به دوچرخه سواری بپردازید ایده خوبی خواهد بود .اما باید دوچرخه شخصی خود را همراه بیاورید زیرا در این محیط هیچ امکاناتی برای اجاره دادن دوچرخه وجود ندارد. در جنگل به هیچ وجه آتش روشن نکنید. زیرا این جنگل رویایی از جذابیت های طبیعی فوق العاده ای برخوردار است و می تواند منطقه ای دیدنی در شمال ایران برای مسافران باشد.

جالب است بدانید که هنگام ساخت پل ورسک، مهندسین سازنده برای ممکن ساختن عبور قطار از روی پل، مسافتی نزدیک به ۱۱ کیلومتر پس از روستای ورسک را به صورت سه پله و روی دامنهی کوه احداث کردند. با پیش رفتن در این مسیر، از میان مراتع وسیع خود را در راه قله میبینید. اگر به شهرستان آمل سفر کرده باشید، احتمالا نام این جنگل را شنیده اید و یا حتی این منطقه از آمل را به چشم خود دیده اید. همانطور که گفته شد این جنگل در مسیر انتهایی روستای لهاش قرار گرفته است که برای رسیدن به این روستا، اگر مبدا شما شهر تهران است می توانید مسیر کیلومتر 140 جاده هراز و اگر مبدا شما خود شهر آمل است از کیلومتر 30 این جاده را برای سفر خود انتخاب کنید. عمارت خانه تقوی ها دو طبقه بوده و درب و پنجره های چوبی زیبایی برای آن در نظر گرفته شده اند. اما در سایر فصل ها امکان روبه رو شدن با باران وجود دارد. آرامش عجیبی به من میده، شعرهاش، تصاویرش و موسیقیش اگه من رو خواب نمی کنه ولی حتما آرومم میکنه. در فصل بهار و تابستان نیز که پوشش گیاهی جنگل رو به سرسبزی و شادابی و رشد دوباره می رود، آب و هوای بسیار مطلبوبی را برای مسافرت و گردش به همراه خواهد داشت. البته وسایل مورد نیاز برای برپایی چادر و آب و غذا را حتما با خود داشته باشید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد اجاره ون برای شمال بدون راننده لطفا به بازدید از وب سایت ما.

۰۲/۰۷/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر بازاریابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی